Zobacz nasze referencje i certyfikaty.
SPRZEDAŻ MAKUCHU
Skontaktuj się z działem sprzedaży
 
SKUP RZEPAKU
Skontaktuj się z działem kontraktacji rzepaku
 
SPRZEDAŻ OLEJU
Skontaktuj się z działem handlowym
 
WYSZUKAJ W SERWISIE

Olej rzepakowy tłoczony na zimno

Zastosowanie oleju rzepakowego jest wszelakie: jest idealny do smażenia ze względu na odporność na utlenianie, polecany do pieczenia i duszenia, wykorzystywany do wyrobu majonezu, niezbędny do przyrządzania sałatek, jest podstawowym produktem w przemyśle olejarskim jako osnowa tłuszczowa do produkcji margaryny, nadaje się do przerobu na oleje i smary rozkładane biologicznie, rozpuszczalniki, środki powierzchniowo czynne (surfaktanty), po przeróbce chemicznej może być stosowany do produkcji farb i lakierów oraz ekologicznych wykładzin podłogowych.

Olej rzepakowy stosowany jest jako domieszka do oleju napędowego albo jako samodzielne paliwo, w postaci nieprzerobionej (instalacje do zasilania silników olejem rzepakowym podgrzewają go przed podaniem do silnika).
Służy też jako surowiec do produkcji biodiesla -- biopaliwa będącego zazwyczaj olejem napędowym do silników Diesla. Paliwo to nie jest czystym olejem rzepakowym, lecz jest przetworzone chemicznie (do postaci estrów kwasów tłuszczowych).

Olej rzepakowy jest zdrowszy od oliwy z oliwek i coraz częściej uważa się, że jest najzdrowszy spośród wszystkich olejów roślinnych.

Oto powody, dla których cieszy się taką opinią:

1. Nasycone kwasy tłuszczowe są niezdrowe, więc im ich mniej, tym lepiej. A olej rzepakowy zawiera ich najmniej.

2. Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) to najbardziej cenna grupa kwasów tłuszczowych, bo organizm ludzki ich nie wytwarza i muszą być dostarczane z pożywieniem. Za bardzo ważny czynnik uważa się odpowiedni skład tych kwasów, przede wszystkim stosunek ilościowy kwasu linolowego do linolenowego, przy czym tego drugiego spożywa się za mało. A olej rzepakowy zawiera najwięcej oleju linolenowego.

Tłuszcz spożywany w odpowiednich ilościach jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmów żywych. Przede wszystkim rodzaj spożywanych tłuszczów ma znaczenie. Miękkie i ciekłe tłuszcze (oleje i margaryny kubkowe wytwarzane z olejów) bogate są w wielo- i jednonienasycone kwasy tłuszczowe, kwasy korzystne dla zdrowia.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe występują głównie w ciekłych i miękkich tłuszczach takich jak oleje roślinne i miękkie margaryny kubkowe wytwarzane z olejów. Wśród wielonienasyconych kwasów tłuszczowych występują niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które biorą udział w budowie błon komórkowych i w produkcji hormonów.

Natomiast jednonienasycone kwasy tłuszczowe występują głównie w ciekłych tłuszczach: oliwie z oliwek czy oleju rzepakowym, oraz tłuszczach o miękkiej konsystencji takich jak miękkie margaryny wytworzone z tych olejów. Zaleca się zastępowanie w diecie kwasów nasyconych kwasami jednonienasyconymi.

Olej rzepakowy jest bogatym źródłem witamin takich jak: A,D3,E i K.

Olej ułatwia przyswajanie witamin . Witamina K, beta-karoten obecne w warzywach, witamina A, D z ryb i podrobów nie zostaną wchłonięte i przyswojone przez organizm jeżeli nie znajdą się w towarzystwie tłuszczu. Nawet niewielka ilość oleju usprawni wchłanianie witamin przez organizm.
 

FIRMĘ “WILMAR”

Firmę “WILMAR” tworzą pracowici, otwarci i dynamiczni ludzie, którzy nie boją się wyzwań. Zaleta ta charakteryzuje całą n